Bideskinne

Mange får symptomer fra kæbeleddet i form af knæk- eller gruslyde, når de taler, tygger eller åbner munden. Andre får problemer med at gabe helt op og bevæge underkæben, som de plejer. Man kan også få smerter i eller omkring kæbeled og øre, enten hele tiden eller kun når man bevæger kæben. Af og til mærker man måske også, at det føles anderledes, når man bider tænderne sammen. Hovedpine og muskelgener optræder nogle gange samtidig med smerter i kæbeleddet. Spændingshovedpine kan udspringe fra tyggemusklerne men kan også opstå uafhængig af kæbeled, tyggemuskler og tænder.

Få bideskinne hos os

Nørager Tandklinik er rutinerede i at diagnosticere forskellige former for hovedpine og andre smerter i tyggeapparatet. Ofte kan massage og varmebehandling af tyggemusklerne samt en grundig information om tilstanden hjælpe den enkelte patient. Forskellige former for bideskinner kan desuden afstøtte sammenbiddet og afhjælpe de til tider kraftige smerter og hovedpiner. Efter en undersøgelse vil det typiske behandlingsforløb være varmebehandling og massage samt eventuelt en bideskinne. Dette er den mest veldokumenterede behandling af ovenstående problemer.